Der eksperimenteres for alvor med skulptur og installation i disse år og det giver en stor frihed i det kunstneriske arbejde.

Skulptur

Der eksperimenteres for alvor med skulptur og installation i disse år, og det giver en stor frihed i det kunstneriske arbejde. Vi skal på kurset udforske, hvad skulpturelt arbejde er i dag, og vi skal selv eksperimentere med kombinationer af forskellige materialer.

Gennem vores arbejde på værkstedet vil vi undersøge både det fysiske og det immaterielle skulpturbegreb – både formgivning i forskellige materialer og den mere konceptuelle tilgang, hvor hverdagsobjekter, tekst, fotografier og handlinger også kan indgå i det skulpturelle og rumlige arbejde. Der vil på kurset være en række øvelser, hvor vi afprøver forskellige materialer og greb. Alle øvelser vil være baseret på en introduktion af udvalgte kunstneres arbejdsformer, idéprocesser og materialebrug.

I den sidste del af kurset skal den enkelte udarbejde et selvstændigt værk. I løbet af kurset vil der blive vist film og holdt små oplæg om forskellige kunstnere og om skulpturens historie og udvikling, til inspiration for det videre arbejde.

Undervisere - Skulptur

Skolens værksteder